سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر Arnold Schwarzenegger

آرنولد شوارتزنگر ابتدا به عنوان یک بدنساز مشهور شد و از آن به عنوان نقطه پرتاب برای تبدیل شدن به یک ستاره بزرگ هالیوود و بعداً فرماندار کالیفرنیا استفاده کرد.

بیوگرافی آرنورد

آرنولد شوارتزنگر کیست؟

آرنولد شوارتزنگر در 30 ژوئیه 1947 ، در نزدیکی گراتس ، اتریش متولد شد. او به عنوان برترین بدنساز جهان به شهرت رسید و شغلی را آغاز کرد که از طریق فیلم هایی مانند Conan the Barbar ، The Terminator و Total Recall او را به یک ستاره بزرگ هالیوود تبدیل می کند. شوارتزنگر پس از سالها بازی در فیلم های پرفروش ، وارد سیاست شد و در سال 2003 فرماندار کالیفرنیا شد. وی پس از ترک دفتر در سال 2011 به صفحه نمایش بزرگ بازگشت و با موفقیت در مجموعه حقوقی The Expendables موفق شد و به مجموعه Terminator بازگشت.

سال های اول

 

آرنولد شوارتزنگر در 30 ژوئیه 1947 ، در نزدیکی گراتس ، اتریش متولد شد. کودکی شوارتزنگر دور از ایده آل نبود. پدرش ، گوستاو ، رئیس پلیس الکلی و یک بار عضو حزب نازی بود ، که به وضوح برادر آرنولد را نسبت به پسر جوان ترش و به ظاهر ورزشکار ترجیح می داد.

گفته می شود که گوستاو آرنولد را مورد ضرب و شتم و ارعاب قرار داده و در صورت امکان ، دو پسر خود را مقابل هم قرار داده است. او همچنین رویاهای اولیه شوارتزنگر را که بدنساز می شود ، به سخره گرفت. شوارتزنگر بعداً یادآوری کرد: "این یک احساس بسیار سرزنده در خانه بود." در واقع چنان سرزنده و ناخوشایند است که شوارتزنگر بعداً از شرکت در مراسم خاکسپاری پدرش که در سال 1972 درگذشت یا برادرش که در یک تصادف اتومبیل در سال 1971 کشته شد ، خودداری خواهد کرد.

 

قهرمان بدن سازی

به عنوان یک فرار ، آرنولد به فیلم ها ، به ویژه فیلم های Reg Park ، بدنساز و بازیگر در فیلم های B-Hercules روی آورد. این فیلم ها همچنین به وسواس خود شوارتزنگر در مورد آمریکا کمک کردند و آینده ای که او در آنجا احساس می کرد در انتظار او بود. مسئله رسیدن به کشور جدید وی بود. شوارتزنگر پاسخ خود را در جو ویدر ، مرد پشت فدراسیون بین المللی بدن سازی یافت ، سازمانی که از مسابقات مانند آقایان جهان و آقای المپیا حمایت مالی می کرد.

ویدر عاشق شوخ زنیگر ، شوخ طبعی و پتانسیلی بود که در این بدنساز جوان می دید. غرایز ویدر نمی توانست مرگبارتر باشد. درمجموع ، شوارتزنگر در طول دوران بدن سازی خود پنج عنوان مستر جهان و شش تاج آقای المپیا را بدست آورد.

به همان اندازه مهم ، شوارتزنگر ، که در سال 1968 به آمریکا مهاجرت کرده بود ، به سوق دادن این رشته در جریان اصلی ورزش کمک کرد و این در اواخر فیلم مستند 1977 با عنوان "پمپاژ آهن" بود که داستان دفاع شوارتزنگر از تاج آقای المپیا را روایت می کند.

اکشن استار: "Conan" ، "The Terminator" ، "Total Recall" و Beyond

با صعود به بالای دنیای پرورش اندام ، تنها زمان لازم بود که شوارتزنگر به صفحه نمایش بزرگ برود. بعد از چند قسمت کوچک ، شوارتزنگر برای بازی در گرسنه بمان (1976) جایزه گلدن گلوب بهترین تازه وارد را دریافت کرد.

شوارتزنگر با قدرت و اندازه جسمی بسیار زیاد ، طبیعی برای فیلم های اکشن بود. او در چندین فیلم اکشن معروف دهه 1980 از جمله Conan the Barbar (1982) و دنباله آن Conan the Destroyer (1984) به چهره ای شاخص تبدیل شد. شوارتزنگر همچنین به عنوان یک ماشین کشنده از آینده در The Terminator (1984) بازی کرد و بعداً نقش Terminator 2: Judgment Day (1991) و Terminator 3: Rise of the Machines (2003) را دوباره بازی کرد.

اقدامات تکمیلی دیگر از دوران اوج بازیگر شامل Commando (1985) ، Predator (1987) ، The Running Man (1987) ، Total Recall (1990) و True Lies (1994) است. او همچنین از فیزیک بزرگ خود برای تأثیر کمدی در Twins (1988) و Kindergarten Cop (1990) استفاده کرد.

بیوگرافی

ازدواج با ماریا شرایور

شوارتزنگر در خارج از صفحه داستان جالب توجه خود را ادامه داد و در سال 1986 با بستن خانواده مnedنث کندی با ماریا اوینگز شرایور ، دختر یونیس کندی شریور و همسرش آر. سارگنت شرایور ازدواج کرد. این زوج تصمیم خود را برای جدایی در ماه مه 2011 اعلام کردند ، پس از اعتراف شوارتزنگر مبنی بر اینکه به همراه یکی از اعضای کارکنان خانواده خانواده ، نوزادی به دنیا آورده است.

 

شوارتزنگر و شرایور چهار فرزند دارند: کاترین ، کریستینا ، پاتریک و کریستوفر. پاتریک پدرش را در حرفه بازیگری دنبال کرد و در کودکی قبل از بازی در نقش اول فیلم Teen-jerker Midnight Sun در چندین فیلم در کودکی ظاهر شد.

 

فرماندار کالیفرنیا

در سال 2003 ، شوارتزنگر بار دیگر عزم خود را برای موفقیت نشان داد که کلاه خود را برای رقابت در فرمانداری کالیفرنیا به حلقه ریخت و در یک انتخابات ویژه کرسی به دست آورد. در ایالتی که درگیر بودجه شدید بودجه بود ، استاندار تازه منتخب جمهوری خواه قول داد ثبات اقتصادی را در کشور پذیرفته شده خود ایجاد کند.

 

همانطور که انتظار می رفت ، شوارتزنگر اعتماد به نفس منحصر به فرد خود را در کار جدید خود به ارمغان آورد. وی در مورد دموکرات ها در اوایل دوره اول ریاست جمهوری خود گفت: "اگر آنها روده ندارند ، من آنها را" مردان دختر "می نامم. "آنها باید به میز برگردند و بودجه را اصلاح کنند."

 

هنوز به عنوان فرماندار ، شوارتزنگر برای بهبود وضعیت مالی دولت ، ارتقا businesses مشاغل جدید و حفاظت از محیط زیست تلاش کرد. در سال 2006 ، او به راحتی برنده پیشنهاد خود برای انتخاب مجدد شد. شوارتزنگر در طول فعالیت سیاسی خود ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده ، رونالد ریگان ، را الهام شخصی خود می دانست. شوارتزنگر با یادآوری سالهای ابتدایی حضور خود در ایالات متحده ، یک بار گفت: "من از زمان ریاست جمهوری [ریگان] شهروند ایالات متحده شدم و او اولین رئیسی است که به عنوان یک شهروند آمریکایی به او رای دادم. او به من الهام بخشید و حتی باعث افتخار می کند که یک آمریکایی جدید باشد. "

دوره دوم ریاست جمهوری وی به همین سادگی پیش نرفت ، زیرا شوارتزنگر برای کمک به دولت در شرایط سخت مالی تلاش می کرد. وی پس از ترک دفتر در ژانویه 2011 ، به دنبال احیای حرفه خود در صنعت سرگرمی بود. در مارس همان سال ، شوارتزنگر اعلام کرد که قصد دارد با استن لی ، خالق مشهور کتاب های مصور ، در یک سری انیمیشن جدید با الهام از دوران کار خود کار کند.

 

بازگشت به هالیوود: دنباله های "The Expendables" و "Terminator"

در سال 2010 ، شوارتزنگر در کنار سیلوستر استالونه ، جیسون استاتهام ، جت لی و بروس ویلیس در فیلم اکشن گروه The Expendables ظاهر شد. در آگوست 2012 ، او برای بازی در فیلم Expendables 2 دوباره به جمع بازیگران پیوست ، فقط یک هفته پس از نمایش فیلم ، این فیلم با فروش نزدیک به 28.6 میلیون دلار به جایگاه 1 باکس آفیس صعود کرد.

شوارتزنگر بعداً در سال 2012 خبرساز شد ، زمانی که برای اولین بار اعتراف کرد که در اواسط دهه 1980 با همبازی خود با Red Sonja ، بریژیت نیلزن ، در حالی که با ماریا شریور دوست بود و زندگی می کند ، رابطه برقرار کرد. نیلزن در خاطرات 2011 خود با عنوان "شما فقط یک زندگی می گیرید" در مورد رابطه زنای زنا نوشته بود ، اما شوارتزنگر تا پاییز 2012 ، زمانی که خاطرات او ، "یادآوری کامل" منتشر شد ، به طور علنی حساب نیلزن را تأیید نکرد.

شوارتزنگر در ادامه کار بازیگری خود ، در سال 2014 به استالونه برای The Expendables 3 پیوست. سال بعد او به حق رای دادن در فیلم بازگشت که باعث شد او با ترمیناتور جنسیس به یک ستاره تبدیل شود.

در ژانویه 2017 ، شوارتزنگر به عنوان مجری برنامه واقعیت NBC The New Celebrity Apprentice ، تولید مارک برنت ، جایگزین رئیس جمهور جدید دونالد ترامپ شد. با این حال ، نمایش به شدت مورد توجه قرار گرفت و ظرف چند ماه بازیگر اعلام کرد که دیگر برنخواهد گشت.

در آن سال شوارتزنگر فاش کرد که با فیلم جدید ترمیناتور درگیر شده است. با اعلام این خبر که Linda Hamilton ، همبازی اصلیش نیز در حال بازگشت است ، پیش از اکران Terminator: Dark Fate ، پائیز سال 2019 ، سر و صدا ایجاد شد ، هرچند که این فیلم بودجه بالاخره با اجرای افتتاحیه آخر هفته خود در گیشه ناامید شد.

مشکلات سلامتی

شوارتزنگر در حالی که تحت عمل جراحی برای تعویض دریچه کاتتر در یک بیمارستان در لس آنجلس قرار داشت ، در مارس 2018 دچار یک ترس و وحشت در سلامتی شد. به گفته سخنگوی وی ، شوارتزنگر به زودی در وضعیت پایدار به سر می برد ، ظاهراً با کلمات "من برگشتم" از خواب بیدار شد و به شخصیت معروف ترمیناتور خود اشاره کرد.